iams.blogg.se

I am S and these are my thoughts on you.

0014

Publicerad 2013-01-09 19:45:05 i Allmänt

Jag funderar ofta på vad som är 'rätt' ridning? När man läser hästbloggar ser man KONSTANT i kommentarsfälten hur det skriv vad som är "rätt" och "fel". Många klagar på Nellie för att hon "ponnyrider" och racear runt på sina ponnys, drar i munnen och har sig. Tyra får höra hur hennes händer, ben, huvudet, tummar, tår, hår, ja allt är liiiite fel. Matilda Holmström får höra att hon inte låter Wanda vara häst (det känns som många satsande unga bloggare får höra detta!) vissa anser att träns och sadlar är djävulens verktyg medans andra vill ha så mycket läder som möjligt på deras hästar.
 
Vad är då "riktig" ridning? Är det hoppning? Dressyr? NH? Fälttävlan? Hur kommer det sig att vi alla har så olika syner på våra älskade hästar? Varför är vi så elaka mot varandra? Varför kan inte våran gemensamma kärlek för hästar vara tillräckligt för att vara snällare mot varandra? Eller är det kanske just denna, nästan obsessive love, som gör så många av oss galna?
 
Men tillbaka till frågan, vad är korrekt ridning? Vad är det bästa? Min personliga åsikt är att så länge hästarna inte tar skada av ens ridning är det de bästa alternativet.
 
MEN VAD ÄR RÄTT?? Vem tycker ni rider sina hästar bäst i bloggvärlden? Personligen är jag väldigt förtjust i Frida Hallgren och hennes Danny. Ofantligt fint ekipage.
 
ja ja nu har jag inte tid att sitta här, dags att jobba vidare med det jag ligger efter med..........
 
 
Peace
S
 
bild från google

Kommentarer

Postat av: Evelina Blomqvist

Publicerad 2013-01-09 19:54:45

Från hästryggen tycker jag Linn Ingvarsson och Johanna Grant - utan en sekunds tvekan. :) Genomtänkta, förstående och sunda hästmänniskor enligt mig. :)

Svar: a glömde helt bort! Gillar verkligen båda dom också! Är också impressed över Linns kämparglöd med Cupido
iams.blogg.se

Postat av: Mercedes

Publicerad 2013-01-10 07:09:53

Kan bara hålla med dig, har också märkt av alla kommenterar på andras bloggar och funderar på att skriva om det jag också. Kan inte vi alla acceptera och ha förtroende nog för varandra att alla kan sina egna hästar och vet vad som är bäst för dem eller får hjälp av någon duktig?
bra skrivet :)
kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela