iams.blogg.se

I am S and these are my thoughts on you.

0006

Publicerad 2012-12-17 21:26:25 i Allmänt

Nellie Berntsson
 

Var inne på Nellies blogg för några timmar sedan och möttes av ett inlägg skrivet av hennes mamma. Jag har helt missat hela tråden där vuxna människor har skrivit om Nellie och speciellt hennes bikini bilder, men vad jag förstår så har det gått så långt att de har kränkt Nellie, vilket är helt sjukt!

Jag förstår inte riktigt hur vuxna människor kan bete sig som de gör? Visst Nellie är bara 12 och ser äldre ut, men bara för det får man inte ha Bikini på sig? Jag undrar hur många av de här vuxna kvinnorna som sitter bakom sina skärmar och skriver om henne inte skulle gå fram till en 12-13 tjej på stranden och säga "nej fy sjutton unge nu får du ta och klä på dig! Bikini är för vuxna kvinnor inte små barn!"...... Nej de hade de ej, små barn i 5 års åldern springer ju runt i bikini på stranden, är det fel? Visst skillnaden är ju att Nellie tog bilder på sig själv och la upp dom och att vissa kanske tycker de är lite för sexiga, men vad ska hon göra åt det? Nellie blev sponsrad med bikinis, ville visa upp dom, visst hon kunde kanske ha stått med hängande axlar och kutig rygg och armarna över magen för att inte vara för "sexig", men personligen tror jag att hon aldrig skulle göra det för hon verkar inte vara en sådan tjej.
I mina ögon är Nellie ung, men har rätt så mycket vett i skallen och ett stort hjärta och försöker vara alla till lags- Men som många glömmer, hon är 12 år och om jag tittar tillbaka på mig själv som 12-13 åring.. oh dear oh dear, ni hade dött!
 
Jag var en jobbig tonåring, vi lämnar det så behöver inte gå in på det djupare, när jag tittar tillbaka på bilder på mig i den ålderna får jag kramp i magen och undrar hur knäpp jag i skallen jag måste ha varit! För jag lovar er det var inte många hjärnceller som jobbade tillsammans under den tiden, men jag växte upp och är en rätt så trevlig, respektapel kvinna i 20+ års åldern. Jag läser Nellies blogg och tänker "fan asså, om ändå jag vore så smart när jag var i den åldern!".
 
Jag blir skrämd över hur ofantligt ignoranta och bakåt de här vuxna människorna måste vara som inte kan förstå att kids växer upp! Kan de inte se tillbaka hur de själva var i den ålder? "Jag la inte upp bilder på mig själv halvnaken när jag var i den åldern! Jag lekte fortfarande med dockor!!!!!!" säger säkert en vuxen kvinna, inga problem med det om du gjorde det när du var 12, men då såg livet rätt så annorlunda ut jämfört med ungdommarna idag, men man tänker fortfarande lika.
 
Nej jag svammlar, jag har en massa att göra än att sitta vid datorn, men ni fattar vad jag menar right? Läskigt att vuxna människor inte har lärt sig att mobbning inte är ok.
 
Go Nellie, go!! Kör din egen grej, var glad att du har en fin familj som stöttar!

Pöss
S

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela