iams.blogg.se

I am S and these are my thoughts on you.

0015

Publicerad 2013-01-15 19:27:44 i Allmänt

Jadu nu var det första programmet av Ponnyakuten ute. Kikade på det idag och jag borde verkligen inte sitta här och blogga men jag känner att jag måste få ut lite av mina frustrationer.... OM DE KOMMENTARER som sprider sig som eld. Hur dumma i huvudet dessa BARN är, vilka idioter till föräldrar, hur orättvist det är att "dom" kom med och inte "jag" etc etc.
 
Först av allt tycker jag många av er ska ta och öppna ögonen och inte vara så jäkla trångsynta! Herre gud, vet ni att det är ett BARNPROGRAM ni tittar på? Vet ni att lägret håller på i endast 2 VECKOR? att inte ALLA kan vara med? Att de flesta barnen är i 12 års åldern och faktist inte vet bättre för de ser vuxna rida med sporrar osv.
Visst  bruden med sporrarna, kanske någon nånstanns skulle sagt att det skulle vara en bra idee att ta av dom MEN vem skulle våga säga det?
Klimatet i hästvärlden är det bitchigaste och elakaste jag har varit i kontakt med i mina 20+ år på denna jord (Och jag har testat på mycket vid sidan av ridningen).
På bloggar sprids det att man inte ska säga vad man egentligen tycker för då är man elak, man vill inte veta vad DU tycker för JAG vet bättre, inte konstigt att ingen säger till något i den riktiga världen... usch nej sorry nu pratar jag om annat!
 
Tillbaka till söndagens program.... Som sagt verkar många glömma att det är BARN som är med i programmet, med barn måste man vara PEDAGOGISKA. Om Tobbe hade gått till varje ekipage och bara "Är ni dumma i huvudet eller??" "Lär dig rida för du suger" etc etc tror ni inte att många av dessa kids skulle bli helt förstörda? "Ja men de skulle lära sig något" säger väl någon, ja det kan jag hålla med om, men det kan också skrämma iväg ungarna från hästarvärlden förevigt, att bli tillsagd av någon äldre suger när man är liten (när man är äldre också tbh) men att få skit för det man älskar mest från någon man ser upp till? PÅ TV??? Hade inte ni skitit på er och slutat med hästar forever?
 
Jag skriver inte detta för jag försvarar många av barnens sätt att rida, nej mycket av det var förfärligt att titta på, men då tänker jag att "man måste börja någonstanns". Jag ser sakerna från ett annat perspektiv än mitt eget. Så som både Tobbe sa och de flesta föräldrarna, bara för att man är förälder är man inte hästmänniska. Att köpa en häst kanske några kan fixa men att betala alla dessa pengar för att kidsen ska ha proffs-tränare varje vecka? Nej det funkar inte alltid så. Vad ni än säger så har dessa barn ponnysar, deal with it, är det inte bättre att de söker till Ponnyakuten och får en chans att lära sig något? Bara på castingen verkar de flesta få de råd de behöver, tex rid utan sporrar, börja om från början med grunderna, du är för lång etc.
 
Nej jag blir bara arg när jag läser om allt elakt som skrivs på bloggarna just nu. Visa lite medkänsla, de flesta av er sög nog också lika hårt på att rida när ni var 12. Dags och hoppa av era höga hästar och ta på ett par andra glasögon så ni kan se världen ur andra perspektiv. Detta är ett tv programm där barn ska spendera 2 veckor och få bukt med sina problem, de som blir uttagna ska även kunna fungera framför kameror och att vara borta från sina föräldrar i två veckor. Ponnysarna ska fungera osv osv, det är massa faktorer som spelar in. Om ni känner att Ponnyakuten inte är bra, starta eran egen "ponnyakut"-läger och gör det bättre. SUCK


Just det jag vill lägga till en stooor eloge till Linus och Grynet! Linus är nog min favorit, så jäkla söt och han är så himla duktig trots sin unga ålder! (Linus och hans familjs blogg hittar ni häääär) och ett till plus är att jag älskar hur serien är filmad och det är riktig fet musik! Well done SVT!
 

Kommentarer

Postat av: A.L.M.A.S.F.O.T.O.N

Publicerad 2013-01-15 21:05:22

Håller med dig helt! De elaka kommentarerna säger mer om dem än vad barnens problem och tabbar gör om dem.

Fy, vad man skäms för vissa människor alltså!

Postat av: AmandaB

Publicerad 2013-01-19 23:46:54

Haft en bra dag? :D

MVH AmandaB

Postat av: Ida

Publicerad 2013-01-21 18:28:12

Jätte fin blogg, kolla gärna min, skulle betyda mkt! :D
Fråga gärna ngt på min frågestund

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-01-22 19:36:30

Hej! Kolla in våran nystartade blogg:
http://greatponnys.blogg.se/ :)

Postat av: Amalia

Publicerad 2013-01-23 16:27:35

Hej!
Var gärna med i min tävling där du kan vinna ett presentkort på 200kr på caseapp där du kan beställa ett egendesignat iphone skal!
Här är inlägget om tävlingen ;) http://amaliawahlstrom.weride.se/2013/01/23/tavla-om-ett-presentkort-pa-200kr/#respond
Kram!

Postat av: Fia- C A P A L L

Publicerad 2013-01-23 20:03:26

Bra inlägg!

Jag tror dock att de flesta inlägg någonstans ändå handlar om varför folk egentligen sökte in. Vissa problem känns enligt min mening lite påhittade, och bara en anledning att komma till Ponnyakuten för att det är coolt... Tyvärr!

// Fia - C A P A L L

Postat av: Ponnydressyr

Publicerad 2013-01-31 18:13:43

Intressant inlägg! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela