iams.blogg.se

I am S and these are my thoughts on you.

0003

Publicerad 2012-12-11 23:20:00 i Allmänt

Åsikter kring Darios.se och Tyra
 
Jadu, Darios.se är väl den hästblogg som får mest kritik just nu. Kommer ihåg back in the days när DM tex. hade en massa drama i kommentarsfälten. Anyway...
 
"Dock fick jag mersmak som feeeeen- vill tävla utomlands oftare nu, jag vill ha en häst till, jag vill tävla högre- jag ska vinna lilla Grand Prix i Danmark nästa år"
 
Det var väl det här jag reagerade på mest, och det verkar som många andra gjorde det också...
Vad jag skrev i kommentarsfältet var att (typ) "om du vill upp i de högre klasserna, gör det, men tror inte att en ny häst är lösningen" och jag står fast vid det. Tyra har redan två hästar som har kapaciteten att gå långt, så varför inte träna med dom? Visst man kan köpa sig hästar och klättra klasserna i rasande fart (som Tyra redan har visat) men upp i 140 klasser? Jag tror som sagt att hästarna hon har kan lösa det om ett tag när de har tränat i hopp sig! Tyra skriver själv att det är "skit-pet" här och där och miss i kommunikationen mellan häst och ryttare som skapar problemen, är det inte då bättre att träna träna träna med hästarna hon redan har och ta upp dom i klasserna?
 
Som de flesta av oss vet så är det inte bara så att hindrena blir högre och bredare när man går upp i klasserna utan också hur de är byggda. Det är inte bara att styra hästen på hindren utan det är allt MELLAN hindrena som är det viktiga och det är där jag tycker personligen Tyra ska träna med Joe och Lalle istället för att köpa sig en till häst. Tror och hoppas att hon kommer förstå detta inom en snar framtid innan hon köpen en till häst och går in iväggen igen.
 
Hon får göra precis som hon vill med sina pengar och sina hästar, men tycker också att hon ska ta och uppskatta sina läsare mer och vad de har att säga för många skriver riktigt smarta saker som jag inte tror har med att göra henne ledsen, utan att informera och lära henne något. Synd att hon är så negativt inställd mestadels av tiden när det kommer till hennes kommentarsfält.....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela